Forældreforening

Sct. Hans Skole har siden 2018 haft en forældreforening. Foreningen ønsker at samle penge ind til forskellige projekter, der skal gøre skolegangen endnu bedre for eleverne.

Bustur og museumsbesøg i forbindelse med en temauge, nye legeredskaber i skolegården, en hjertestarter, bump på vejen ved Marienlystcentret eller bedre cykelparkering ved skolen? Mulighederne er mange, ideerne må alle komme med, og forældreforeningen vil så samle alle tråde og forsøge at realisere så meget som muligt.

Rigtig mange ønsker så god en skolegang som muligt for de mange hundrede børn, der går på Sct. Hans Skole. Mange vil gerne komme med ideer, vil gerne bidrage og støtte de gode projekter, og det er det, vi skal stå for at koordinere i samarbejde med skolen. Alle har samme mål: at gøre hverdagen på Sct. Hans Skole endnu bedre for alle. Og i Forældreforeningens bestyrelse er vi glade for at være tovholdere på den opgave,” fortæller formand for Forældreforeningen Jeppe Bæk, der har haft to børn på Sct. Hans Skole. Jeppe Bæk understreger, at alle kan komme med forslag, alle kan også selv stå i spidsen for et projekt, hvis de ønsker det – store som små.

Sct. Hans Skoles forældreforening samler penge ind via indsamlinger, sponsorer, fonde og ved at stå i boder og sælge til diverse arrangementer. Pengene går til projekter for skolens børn og i nogle tilfælde hele kvarterets beboere. På skolen handler det om at gøre skolegangen endnu bedre for børnene og gennemføre projekter, som skolen helt eller delvist ikke ville kunne gennemføre uden Forældreforeningen.

”Forældreforeningen skal ikke drive skole. Den skal fx ikke købe undervisningsmaterialer eller betale for ekstra gårdvagter eller maling til toiletterne. Det er skolens ansvar. Men forældreforeningen kan gennemføre projekter, der gør tiden på skolen endnu bedre for børnene. Det kan være legeredskaber til skolegården, nye spilletrøjer til fx skolefodbold eller en hjertestarter, der kan komme alle beboere i kvarteret til gavn. De ting, forældreforeningen indtil videre har fået gennemført, har stor betydning for børnene, og vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde,” lyder det fra Malene Lindsted, lærer på Sct. Hans Skole og skolens repræsentant i Forældreforeningens bestyrelse.

Alle må komme med ideer, alle kan blive en del af foreningen ved at betale 100 kr. om året. Foreningen samler de 100 kr. ind hvert år i forbindelse med Skibhusfestivalen i august. Der kan til hver en tid indbetales penge til Forældreforeningen på Mobile Pay 86 717.

Hvis man har spørgsmål til Sct. Hans Skoles Forældreforening, er man velkommen til at kontakte formand Jeppe Bæk på jeppe.baek@gmail.com.