Mål:
At eleverne:
• Lærer om sundhed i bred forstand, herunder fysiologi, psykologi, anatomi, trænings- og ernæringslære.
• Lærer at arbejde med projekter, som tager udgangspunkt i egne kropslige erfaringer.
• Udvikler kompetencer inden for mange forskellige idrætsgrene og aktiviteter.
• Udvikler kompetencer og praktiske færdigheder inden for madlavning og ernæringslære.
Indhold:
• 3/4 idrætstimer og 2/3 timer madkundskab
• Ekstra idrætsundervisning med tid til kompetenceudvikling og fordybelse.
• Undervisning i fysiologi, psykologi, anatomi, trænings- og ernæringslære.
• Deltagelse i turneringer inden for Dansk Skoleidræt
• Ledelse af idrætsdage og aktiviteter for hele skolen og vært for stævner
• Krav om at lave projektopgave med fokus på sport og sundhedsdimensionen
• Tværfaglige projekter med fokus på sport og sundhed
• Ekstra fokus på kompetenceudvikling ift. den nye idrætseksamen
Du skal vælge denne linje, hvis...
• du kan lide at være aktiv, også en cykeltur til Kerteminde!
• du prioriterer idrætsundervisningen højt
• du er åben overfor nye idrætsgrene og aktiviteter
• du har lyst til at lære mere om, hvordan kroppen fungerer både fysisk og psykisk
• du har lyst til at arbejde med projekter med stor praksistilknytning
• du har lyst til at deltage i turneringer inden for skoleidræt