Mål:
• At tage initiativ
• At kommunikere i forskellige sammenhænge
• At finde og bruge muligheder
• At skabe og præsentere (pitche) ideer i fællesskab
• At tage risiko og ansvar
• At omsætte ideer til handling
• At skabe merværdi i og for fællesskab i form af fx. produkter og oplevelser
Indhold og organisation:
Undervisningen sker i en vekselvirkning mellem at være IT-baseret, at opøve kloge hænder og arbejde tværfagligt.
Arbejdet i innovationslektionerne vil hovedsageligt være organiseret som projekter.
Innovations-timerne er fordelt på henholdsvis 2 innovations-lektioner og 2 håndværk/design lektioner
Overordnet program for de 4 ugentlige linjetimer:
Korte introforløb som opbygger forskellige kompetencer.
Workshops: Procesværktøjer, plakater, 3D design, håndværksmæssige kompetencer, programmering osv.
Fast deltagelse i konkurrencer eksempelvis First Lego League, Projekt Edison, Next Level m.fl.
Mulighed for at skabe eget projekt, frem mod egen virksomhed og/eller egen organisation
Intense projektforløb af 1-2 ugers varighed uden fast skema
Du skal vælge denne linje, hvis du...
• Gerne vil træne dine kreativitets-muskler og har lyst til at være med til at skabe ideer og projekter i et sjovt og givende fællesskab
• Er villig til at bruge tid uden for almindelig skoletid i forbindelse med afvikling/præsentation af projekter (Next Level, Lego League mm.)
• Kan lide at tænke ud af boksen, gå imod strømmen og arbejde efter dine drømme og ideer
• har lyst til at arbejde sammen med andre
• har mod på at lytte og videreudvikle egne og andres idéer
• synes at det er spændende at arbejde kreativt og utraditionelt
• kan lide at bruge både dit hoved og dine hænder samtidigt
• vil blive bedre til at strukturere din tid og overholde deadlines