UMA-Unge med angst

Telefon: 24529417

Skoleleder: Jannie Weismann
e-mailadresse: JAWE@odense.dk

UMA er en del af Sct. Hans Skole, men har adresse på Rømersvej 1D, 5200 Odense V. UMA er et skoletilbud som man skal visiteres ti via PPR.

Om UMA

• UMA er et særlig tilrettelagt skolested for ikke udadreagerende unge, bla. med angstdiagnoser og mistrivsel i skolens overbygning (7 - 10 skoleår). De unge har oftest haft kortere eller længere skolefravær.
  •  I UMA er der fokus på de unges samlede livssituation ud fra et kognitivt(Meta), systemisk og narrativt perspektiv.
  • Hverdagen består af pædagogiske aktiviteter, (ud)dannelsesmæssige og sociale aktiviteter, samt individuelle samtaler ift angsteksponering og tilrettelæggelse af skema.
  • Der planlægges og gennemføres individuelle og fælles undervisningsforløb, som kan rettes imod afgangseksamen i engelsk, dansk, og matematik.
  • I UMA vægtes en udvidet forældrekontakt højt. Blandt andet i form af forældresamtaler(efter behov), afholdelse af netværksmøder og Forældrecafé, hvor forældrene har mulighed for at sparre med hinanden og hvor der kan tages forskellige temaer op i plenum.
  • UMA forfølger et tværprofessionelt samarbejde, såvel internt som eksternt, idet det er vores opfattelse, at ingen faggruppe alene kan løse de komplekse problemstillinger, som de unge lever med og i.

Folder med information om UMA

Shape Created with Sketch.

Telefonpolitik i UMA

Shape Created with Sketch.